Quality

Excellence

Innovation

Quality, excellence & innovation; wat hebben die met elkaar te maken?

Herkent u dat? De nieuwe onderneming (of product, dienst, afdeling, …) begint lekker te lopen: veel nieuwe klanten, jaarlijks groei in de dubbele cijfers, leveranciers werken op topcapaciteit en het nieuwe personeel is enthousiast en goed getraind. Maar toch dreigt het mis te gaan: de eerste klachten komen van belangrijke klanten, leveringen zijn vertraagd, leveranciers kunnen het niet meer aan of inspectierapporten geven duidelijke tekortkomingen aan. Dit is waar kwaliteit, uitmuntendheid en innovatie samenkomen en precies daar ligt de expertise van Baelde Consulting.

Diensten

 

Quality

Bij kwaliteitsmanagement denken veel mensen nog aan dikke mappen met procedures, checklists en rapporten, liefst voorzien van een dozijn handtekeningen. Waar het om gaat echter is dat de klanten terugkomen en niet de producten. De grote uitdaging van modern kwaliteitsmanagement is om in een voortdurend veranderende omgeving tijdig de relevante kwaliteitsrisico’s te onderkennen en de juiste maatregelen te nemen. Dat begint met het goed begrijpen van wat klanten verwachten (zowel expliciet als impliciet) en daarna deze verwachtingen effectief te vertalen naar eisen voor ontwerp, leveranciers en interne processen.

 

 

Uitmuntendheid (“Excellence”) is het vermijden van verspilling, zowel in geld, materiaal als tijd. In het bijzonder in volwassen industrieën zijn hier al grote vorderingen gemaakt maar hoe vermijd je verspillingen juist in de eerste fases van het nieuwe product of proces? Door in een vroeg stadium de juiste vragen te stellen kunnen de processen zo ingericht worden dat deze eenvoudig schaalbaar zijn wanneer het stadium van snelle groei aanbreekt en ook voor de langere termijn geschikt blijven. Het is dus van belang de juiste keuzes te maken uit het grote aantal hulpmiddelen en methodes.

Excellence

 

 

Innovation

Innovatie is een eerste commerciële toepassing van iets nieuws. Innovaties kunnen producten of diensten betreffen maar ook de processen waarmee producten en diensten worden voortgebracht of de organisatie daarvan. In alle gevallen gaat het om iets wat nog niet eerder gedaan is en wat geheel of gedeeltelijk aan een klant geleverd gaat worden. Niet met alle aspecten van de innovatie is er ervaring en toch wil men de klant behoeden voor producten of diensten die niet voldoen, dan wel snel en effectief bijsturen bij mogelijke problemen.

 

Onze partners




Adres

Wieldijkje 3 5831 HX Boxmeer


Telefoon

+31 610925481


Email

willem@baelde.nl